נהג בריבוע

זרוק משהו, תגיד איזו מילה.

אח שלי…

אח… לא, זה לא טוב, תגיד משהו אחר.

שניה, לא סיימתי. אח שלי עבר טסט אתמול.

מזל טוב. שייסע בדרכים ישרות. זה רעיון טוב, נהיגה. נניח שאתה רוצה להיות נהג.

לא "נניח". אני רוצה להיות נהג.

בסדר. מה זה אומר בשבילך להיות נהג?

לעבור טסט?

אוקי. טסט. ומה עוד? מה שעולה לך בראש.

רישיון נהיגה, מכונית, שיעורי נהיגה, 150 קמ"ש…

נניח שניה את ה-150 קמ"ש בצד למכוניות מרוץ, ונתעסק בשאר מה שאמרת. באמת, התשובה לשאלה ”מה זה אומר להיות נהג?“ מורכבת מכמה דברים: דבר ראשון, באופן כללי, אפשר לענות ש"להיות נהג" זה פשוט – להיות נהג. זאת התשובה באופן כללי. אבל מה זה אומר? באופן יותר מפורט, זה אומר: להחזיק רשיון נהיגה ולהיות מסוגל לשלוט ברכב. ואיך נהיים נהג? הולכים לשיעורים ועוברים טסט.

יפה. כאילו זה מורכב מכלל, פרטים ודרך להשיג…

נכון, ויש עוד חלק: אחרי שכבר עברת טסט, אתה עדיין צריך לשמור על הרמה שלך. אם לא תנהג כמה זמן – תאבד קצת מכושר הנהיגה, ותצטרך לשוב ולהשתפשף כדי לחזור לרמה.

בסדר. ואיך זה קשור למסילת ישרים?

כי בגדול, ככה גם הרמח"ל בנה את הספר. כשלומדים על מידה, לומדים עליה מארבעת הכיוונים האלה: כלל, חלקים (הפרטים של המידה), דרכי קניה (איך משיגים את המידה) ומפסידי המידה (מה יפריע לנו לשמור עליה). קודם כל לומדים את הכלל, על מה אנחנו בכלל מדברים. אח"כ צריך להבין מה זה אומר. ואז, אחרי שלמדנו, צריך להתחיל להשיג את המידה הזו. צריך לדעת איך עושים את זה. ואחרי שהתחלנו לעבוד, מגלים שיש קשיים שצריך להתגבר עליהם.

עד כאן להיום. בהצלחה בטסט (בעתו ובזמנו)…

 

השארת תגובה