אל תדביקו לי תוויות

וויל סמית אמר פעם, שהבעיה שלנו זה שאנחנו כל כך מתאמצים להרשים אנשים שאנחנו בכלל לא אוהבים. ה'מה יגידו' המוכר והידוע מוגש באופן מתוק וציורי בסרטון הראשון, שמדבר על קונפורמיות, אהבת אב לבנו וניפוץ תקרת הזכוכית שגרמה לו להתנהג באופן שכולנו מכירים. בשני על הפרדוקס הגדול של זמנינו. בשלישי וברביעי, שני סיפורי התמודדות מהחיים: על אדם עם עור שחום שנהפך ללבן ועל אם שמתמודד עם הטורט. ובקטנה לסיום: על התוויות שאנחנו מדביקים לילדים שלנו.

1. ילד שלי

מעבר לעובדה שברור לנו שאנחנו יודעים מה הולך להיות הכי טוב עבור הילדים שלנו, לא נעים לנו להודות בכך, אבל אנחנו גם כל הזמן חושבים איך ההתנהגות שלו תראה בעיני אחרים. ומה קורה שהילד היקר שלנו שובר את מוסכמות הקונפורמיות?

סרטון מרגש וקצר, המוגש באנימציה על אב שמצא לבסוף את האומץ והאמת לאהוב את בנו כמו שהוא. להורים. ולחדרי מורים. אורך: 8:01. ללא מילים.

2. בניינים גבוהים ופתיל קצר – הפרדוקס של זמננו

הדאלי למה אמר: "יש לנו כבישים רחבים. אבל נקודות מבט קצרות. בניינים גבוהים ועצבים קצרים" האם יכול להיות ששכל הצוויליזציה מתפתחת, כך האנושות הולכת לאחור מצד המשאבים המנטלים שלה?

נהדר כשאלת פתיחה לשיעורי חברה ולשאלות אודות המוסר האנושי. מחטיבה ומעלה. אורך: 3:04. אנגלית עם תרגום.

3. צבעים. לא מה שחשבתם.

איך זה מרגיש לקום בוקר אחד עם עור שחום ולגלות שהעור שלך מתחיל להיות לבן? זהו סיפור ההתמודדות של גל, חייל משוחרר מאשקלון, שמספר לנו על ההתמודדות עם ויטיליגו ועל איך הכתמים מתטשטשים בכל פעם מחדש, כשהלב נפתח.

מומלץ לתלמידים וכפתיחה לשיעורי חברה ובכלל אודות רגישות חברתית. מכיתה ה' ומעלה. אורך: 2:08. בעברית.

 

4. לראות את הקולות

עוד סיפור התמודדות נוגע של אדם שלומד לחיות עם תסמונת ה'טורט' שלו:

עידן לויד בן 38 משדה בוקר, מנסה לחיות עם תסמונת הטורט.

שד הטורט, אויב שהוא חבר, המוצא מנוחה רק לרגע במדבר. (מתוך הדף של כאן). לשיעורי חברה. אמיתי ונוגע. מכיתה ה' ומעלה. אורך: 1:53. בעברית.

קטנה לסיום-אל תדביקו לי תוויות.

אין איש חינוך שלא מכיר את הליך הדבקת התוויות והטייטלים שיכולים להידבק לתלמידים יותר מהר משדבורים נדבקים לפרחים: קשה לו להקשיב אז כנראה יש לו הפרעת קשב וריכוז ובוודאי שכדאי לקחת ריטלין ועוד פנינים.

הסרטון הבא מבקש מאיתנו רגע לפני שנתיז את הקטלוגים שלנו, לנשום רגע, לקחת כוס מים ולחשוב שוב, האם אנחנו מודעים לכלל ההשלכות והתוצאות של התוויות הללו. לחדרי מורים. אורך: 1:50. אנגלית עם תרגום.

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם?
אתם מוזמנים לשלוח למייל: avinoam811@gmail.com

השארת תגובה